Spagetti och Köttfärssås

Nu har Ebba och jag ätit spagetti och köttfärssås, det är så himla gott. En mycket underskattad maträtt:P





Jag och jag red ut på Lollo och Lilly. Blev en lugn ridtur eftersom det är så himla halt och Lollo var som bambi på hal is. Ändå har hon 4 broddar i alla skorna men isen var så hård med lite snö uppe på så det var inte enkelt för henne. Lilly däremot bara sprang på som ingenting..
Märks llite skillnad då Lilly är 15 år och har bra balans medans Lollo är 4 år och har inte riktigt hittat balansen än.


Mamma tog ut Emie på en skrittur tillsammmans med Linn som red Leo. Dom var ut och skrittade i typ 40 minuter..



När vi hade ridit så bestämde jag att vi skulle raka Lilly, jag hade rakat Emie på morgonen så när Lilly oxå blev rakad idag så är det bara Lollo kvar och sen ska nog Leo oxå rakas.. :)

Men Lilly var iallafall jätte duktig, Ebba sa att hon skulle vara lite känslig under magen men hon bara stig och sov hela tiden. Ebba ville hal lite mönster på rumpan så det ett Hjärta och Ebbas nya märke för Lilly, det är två L fast denna är vänt åt andra hållet så ryggarna på L:en är mot varandra. Hade inte med kameran idag men tar med den imorgon så ni får se hur det blev.. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0