Saker blir inte alltid som man tänkt sig...

Idag så hade jag tänkt och rida Sjaket, Lollo och Emie. Började som sagt med att åka med Sjaket till ridhuset. Och eftersom det har vart snöstorm här och det har kommit ungefär 1dm nu, så hade vägen till ridhuset börjat driva igenom och dom hade inte plogat när vi åkte första gången. Så när vi åkte hem så fick vi åka en annan större väg som tar ungefär 15 minuter längre.. Så när vi kom hem så bestämde vi att det inte var värt att chansa och försöka komma fram till ridhuset igen så det blev inge med Lollo och Leo å inte Emie heller. Och det gick inte å rida ute heller för all snö.

Så när vi kom hem från ridhuset klockan 3 så fick alla hästarna som var ute i hagen komma in. Dom var helt blöta och tyckte inte om vädret som var. Så dom blev jätteglada över att få komma in i varma å torra stallet.
Så för Sjakets del tyvärr så fick hon inte gå ut idag och jag känner mig jätte taskig. :(

Först så fick hon massage i morse och dom hästarna blev klara vid lunch och vi slutade vid lunch och då åkte vi ju direkt å red och när vi kom hem så var vädret så illa så dom andra fick ju komma in så då kunde jag inte släppa ut Sjaket. Men medans jag fixade och grejade i stallet så fick hon gå runt i stallet och gå i alla boxar och röra på sig.
Och sen så borsta jag henne lite extra och hon fick lindor på alla 4 och blev riktigt ompysslad.. :)

Men man känner sig dum när hon är van och gå ute ungefär 8-14 timmar om dagarna beroende på vad det är för årstid

Men imorgon satsar jag på att rida Emie å Lollo. Kitty får vila då hon hade lite ont i ryggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0