Måndag avklarad..

Idag har jag fått lite gjort iallafall:)

Började med att rida Sjaket, gick väl sådär. Hon var inte så arbets villig idag. Hon ville mest gå med huvudet mellan bena och bara springa. Fick inte upp henne i den formen jag vill ha. Gick inge bra och rida i paddocken, då det är lite mycket snö i den. 


Sen åkte jag med Lollo till ridhuset, red i dressyrsadeln. Fick henne att gå fram i en jätte fin och farmåt  form i alla gångarterna. Tränade på att få med ytterbogen i volterna och flyttade henne lite för skänkeln. Hon är så himla duktig!
Så med henne är jag supernöjd med och jag hoppas det fortsätter så här.



När jag kom tillbaka så rakade jag lilla Leo:) Han blev jätte fin och jag förstår inte hur en sån liten ponny kan ha så himla mycket päls.. Han var iallafall jätte duktig och stog helt själv i gången medans jag rakade honom, löft på frambenen åt mig och allt sånt där:) 
Hade tänkt och göra en stjärna på rumpan man han hade så himla mycket päls så det såg väligt dumt ut och den blev inge bra. Så jag struntade i det nu så får jag göradet nästa gång vi rakar honom då han inte kommer ha lika lång päls.. 


Så här såg han ut från början..



Han hade rätt så lång päls



Resultat:D









Han blev riktigt snygg och nu passar han in bland de andra hästar som oxå är rakade. 
Kanske han kommer bli vår lilla tävlingsponny:) 



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0