Helgen som varit..

Fredag- Alla hästar fick stå, ärligt så orkade jag inte rida men det är väl inte så konstigt när man har ont i halsen, näsan rinner, huvudet värker och man är trött hela tiden..
Men jag skjutsade Ebba och Lilly till ridhuset och tränade dom. 
 
Dom fick galoppera väldigt mycket och tränade på att svänga med ytterbogarna och inte bara dra i innertygeln.
Mycket travbommar och småkryss. Ebba behöver hitta balansen efter hindrena så vi tränade mycket med att hon bara skulle "släppa" tyglarna efter hindrena och låta Lilly galoppera på sen efter några galoppsteg så fick hon ta tyglarna och bromsa. Hade även en galoppbom framför ett av hindrena så hon fick träna av avstånd och hitta rytmen och balansen. Sen så avslutade hon med att hoppa en oxer på 1m.
Ebba vågade inte hoppa så mycket när vi var upp och provred men i Fredags så ville hon bara hoppa mera.. :)



Lördag- Ebba och jag började dagen men att skritta ut barbacka på Kitty och Sjaket ca 40 minuter.
sen så mockade vi och fixade hela stallet efter det så var vi jätte duktiga och städade iordning ute i hörummet och fixade upp krokar så vi kunde hänga alla hösäckar där ute istället för att ha dom i stallet.
vid lunch åkte vi ner till stan och åt Spicy Hot och gick runt och kollade lite på stan och köpte lite kläder till lilla Lea.

När vi kom hem runt 3 så skulle vi åka till ridhuset idag igen med Lilly, tyvärr fick hon gå två hårda pass dagarna efter varandra. För att Ebba ska kunna koncentrera sig på skolan nån dag i veckan så har vi hittat en medryttare till Lilly. Först var det tänkt att jag skulle ha henne den dagen som Ebba måste plugga men jag kommer inte hinna så då hittade vi en medryttare till henne och det är min kompis Therese och det tror jag kommer att gå jätte bra. Hon rider jättebra och det kan vara bra för Ebba att ha någon som kan hjälpa henne om inte jag finns till hands.
Så Ebba vissade Lilly alla gångarterna och tränade mycket galopp idag oxå sen så ville Ebba oxå vissa Therese när hon hoppade så det blev några språng denna dag oxå. Men Lilly tyckte det var super roligt så hon dog inte..

Jag hade även med mig Lollo dit och skulle galoppera för första gången efter hennes vila.
Skritten och traven gick så himla bra, va helt paff. Sen när jag skulle galoppera gick det väl som det gick, som sagt så var det första gången efter vilan.
Det var bock-galopp-bock-galopp-bakut-galopp-bock, ja så höll hon på i några varv och jag bara satt och skratta. Hon är så gullig:)


Söndag- Alla hästarna fick vila. Jag mådde apa idag och orkade ingenting ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0