GBG Horse Show..

Då var det läggdags efter en hel dag i Göteborg. Fick sjkuts in till Göteborg av Ebbas farmor och farfar. Då tittade vi på förmiddagsföreställningen som var mellan 10 och 15.45, men vi tittade inte på sista hoppningen så vi gick till mässan redan klockan 14.. Vi tittade iallafall på en 1,40 hoppning med youngriders där Amanda Landebland vann och sen var Caroline Kamensky med oxå, kommer inte ihåg vilken plats hon kom på men jag tror de var 5:a.


Caroline och Tiesto



Amanda




Sen var det GP-ponnyn där Evelina Lind på ponnyn Harry vann. Detta är en klass för c-poony ekipage i väst sverige som går över höjden 90cm och man tävlar i stilbedömning. Evelina red jätte fin och superharmoniskt på sin lite starka och heta ponny. Tyvärr inga bilder från ponnysarna då vi satt inge bra jäntemot hindrena. :(
Sen var det Agility, det var rätt så roligt och titta på. Alla söta hundar som var så himla duktiga.. :)
Sen så avslutade vi med att titta på gymkanan. Det var 4 lag som tävlade, Sverige, Wales och 2 från England.
Det var jätteroligt att titta på, mycket fart och fläkt. Ser nästan lite vanskligt när dom sitter och drar och driver på hästarna för att dom ska springa de fortaste dom kan.. Men det är roligt och se på och dom var väldigt duktiga och skickliga.. :D








Halv 2 så gick vi till en monter där Tobbe Larsson och alla från årets ponny akuten var och skrev Autografer. Så vi fick autografer av alla och Ebba jag knäppte kort på Ebba och Tobbe:)
Då var Ebba glad och jag skulle skriva -HA, de ni.. till alla hennes vänner.. :P




Sen gick vi på mässan och Ebba handlade ett par JW ridbyxor och jag handlade massa saker. Ett par vita JW ridbyxor, ett schabrak med luva, strumpor, Kingslands benlindor och ett par EqulityLine benlindor, ridvantar och en stallbok.



Ebbas bruna JW-ridbyxor




Mina vita JW-ridbyxor


Det här schabraket ska Lollo ha när vi tävlar och det ska jag även brodera sen. Så hur det blev får ni se när jag har lämnat in det och fått tillbaka det:)












När vi var klara på mässan fick vi gå till Tågstationen och ta tåget till Varberg. När vi kom hem så åt vi tacos och tittade på Melodifestivalen. Nu ska vi sova och sen ska vi upp tittigt för att åka till Ullared och shoppa lite där innan vi åker hem till Västerås. :D





Godnatt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0