Gårdagens Dagens ridpass..




Emie och Kitty- Therese och jag red barbacka på båda. Vi skritta och trava, dom fick gå på i ett friskt tempo och sträcka på sig.



Lollo och Lilly- Dom fick ett hårdkörar pass idag. Först skrittade vi upp till Kravstallet som ligger ungefär 1km upp i skogen och så skritta vi tillbaka till gräshagen. Där så travade vi i snön ett varv runt hela hagen och sen så skritta vi på ett stället där dom hade trampat upp på. Sen så trava Therese ett varv till medans jag galopperade Lollo, å så fick dom vila. Snön var lite under knäna på dom så det var bra träning. Sen så galopperade vi 2 varv till och sen så gick vi med dom i ungfär 10minuter.
Lollo vill jag bara ha framme för skänkel, måste träna upp hennes galopp så vi får igång hennes fälttävlansgalopp. Det ända som jag var lite rädd för var om hon skulle bocka av mig om hon skulle tycka det var så roligt så vi hade stängt in till hagen så hon inte skulle komma nånstans. Men hon var jättesnäll och bockade bara en gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0