.




Sjaket- Åkte till ridhuset idag eftersom det var snöstorm ute och det är det nästan fortfarande. Men iallafall så jobbade jag med samma övningar som jag gjorde på Evelina träningen. Minska tempo men ändå försöka hålla igång traven/galoppen i ett friskt tempo, hon ska vänta och inte bara älga på som det kan bli ibland då hon inte orkar. Red på volter med olika små volter i volten. Flyttade med bogen runt i svängarna genom att ha henne lite i sluta hela tiden. Och jag försökte rida i en högre form hela tiden för det är det hon behöver träna på.
Sen så avslutade vi med att hoppa några språng på ett räcke. Försökte hitta ett bra tempo och lät henne göra det mesta jobbet så hon fick träna upp sin egna balans fram till hindret. Sista språnget låg på 1m och hon har nog aldrig hoppat så bra som hon gjorde då. Hade ett bra flyt och hon stampade av precis där hon skulle och bara flög över som hon inte gjort nå annat. 
Märker nu att allt grovjobb jag har lagt ner på henne hela vintern har gett resultat :) Och denna säsong kommer bli superbra! 

 



Lilly- Ebba hade pratat med Emy och frågat om hon ville rida Lilly idag så det gjorde hon tillsammans med mig i ridhuset. Det gick rätt så bra tror jag, hon jobbade mycket med tagen bakdel och jobbade verkligen igenom henne i sidorna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0