.





Sjaket- Åkte till Evelina för första gången på 2 månader ungefär..
Skrittade runt lite först och vi diskuterade vad vi måste jobba med på min prinsessa. :)
Jag måste få henne att jobba i en högre form då hennes nake ska vara högsta punkten men på Sjaket så ligger naken ibland under manken. Och det måste vi jobba upp. När jag får upp henne i formen så kommer hon få ett rundare steg i traven och bli mer "luftig". I galoppen så har hon rätt så runt steg men där ska hon få mer power i steget så hon orkar minska och höga farten. Vi jobbade myket med att jag skulle få upp hennes form och det gick faktist rätt så bra. Gjorde inte så mycket övningar utan red mest runt på olika stora volter och få med yttersidan runt i volten.
Sjaket blev välig trött och tyckte jag var rätt så jobbig när jag krävde så mycket av henne.

Det jag kände skönt var att Evelina sa att bara jag rider henne rätt och jag vill så kan jag gå så långt jag vill med henne. Hon har alla förutsättningar till att bli den där bra fälttävlanshästen och det tycker jag var roligt:)


Lollo- Fick oxå åka till ridhuset eftersom det inte går å rida i skogen och jag kände att jag verkligen behövde galoppera på henne eftersom hon var som hon var i Lördags. Men idag så var hon superfin.
Skritten och traven fick vi till jätte bra, fick fram henne i ett friskt och framåt tempo så vi hittade en fin form. Det känna med Lollo är att om man håller om ordentligt och har ett mjukt men stadigt tag i munnen så går hon i form och jobbar med ryggen jättebra. Galoppen gick oxå över förväntan, hon rullade på och hon gjorde bara ett backutsprång. Sen fick hon skritta och trava lite över några bommar och dom brydde hon sig inte i. :)




Therese red Lilly och det gick bra. Det var första gången så jag tyckte det såg bra ut de jag såg:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0