.





Idag så var det Kitty, Lollo, Lilly och Emie som fick röra på sig. Sjaket fick vila eftersom vi hoppade igår.


Kitty- Åkte till ridhuset med henne idag oxå, lite ensidig träning för henne men det finns ju ingen annans stans jag kan rida henne ordentligt eftersom det är is och hårt överallt.
Så hon fick gå en lugn pass med mest trav. Det ända jag behöver jobba med henne just nu är få henne låg i formen och lyhörd, så det är bara att sitta och rida runt på massa åttor överallt i ridhuset. Aldrig mer en 3 varv på samma volt för då blir hon uttråkigad och börja spriga. Och sitta å hålla på med massa skänkelvikningar och öppna och sluta funkar inte för henne just nu hon blir bara stressad. Men hon går iallafall bra och tror hon verkligen kommer att komma tillbaka till sitt gamla jag.

Lollo- Hon fick oxå följa med till ridhuset. Mamma longerade henne medans jag red Kitty och då busade hon järnet! Har aldrig sett henne bocka och stutsa så mycket någonsin. Lite glad över att få komma igång efter vintervilan..  :)
Sen iallafall så skulle jag hoppa upp och rida henne lite. Och precis när jag ska hoppa upp så kommer en till in i ridhuset och en till å en till tills dom var 6 stycken + mig + mamma som gick runt med Kitty. Så hon kände sig lite trängd tror jag. Sen så var hörnen i ridhuset vädigt läskiga men jag höll mig kvar fast hon slängde och bockade lite..
Hade tänkt att galoppera lite men det funkade inte när det var så många i ridhuset.


Emie- Tog mamma med ut på en promenad när Linn kom och red Leo. Så hon fick ut och gå i ungefär en havtimme.


Lilly- Sist ut var Lilly, skulle rida henne åt ebba idag. Och det hade smällt undan rätt så mycket i nedre delen av gräshagen så där red jag med henne. Jobbade mycket i skritt med att få med hennes bakben. Så flyttade in bakbenen och flyttade ut dom, så det blev lite som öppna och sluta på böjt spår. Skippade traven utan gick dirket på galoppen för i traven går hon som en klocka. Hon behöver mycket galopparbete så jag och Ebba har bestämt att Ebba ska skritta fram lite längre och jobba igenom henne i skritten ordentligt och sedan gå på galoppen på engång, då hon har mest krafter kvar och man får ut mer av galopparbetet än om man ska ha travat runt i flera varv innan och hon blir trött. Och när man är klart med galoppen så kan man gå ner och jobba i traven.
Så mycket galopp blev det idag, med mycket tempoväxlingar. Hon blev rätt så trött men efteråt så skrittade vi ut i skogen på ungefär 15 minuter.



Blir rätt så lika träning nu eftersom det är så tråkigt väder, längtar verkligen tills snön försvinner.
Och uppdateringen är inte den bästa men har fullt upp nu när jag inte har Therese som kan hjälpa mig. Så väl när jag kommer in från stallet så är jag oftast så trött så jag går och lägger mig på engång. :)



//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0