Dagens väder ställde till det.. :(

Idag så gjorde jag nåt jag inte gjort många gånger. Har dåligt samvete för det. Stackarna

Allt började imorse när jag skulle släppa ut hästarna. Mamma gick ut med hö och jag satt på alla täckena.
När mamma kom tillbaka så skulle vi gå ut till hagen. När jag hade gått halvvägs till hagen så flyger hästarna upp och jag står i mitten och försöker lugna ner dom. De blåste så himla mycket så hästarna blev rädda och ville vända tillbaka så när jag gjorde det så fick dom blåsten i rumpan och då ville dom springa ifrån den. Så vi fick gå in i stallet igen.

Det blåste nästan storm i hagen och hästarna ville inte alls gå ut, det märktes verkligen på dom att dom tyckte det var skönt att komma in i stallet igen. Så tyvärr fick hästarna stå inne fram till 3 då det hade slutat blåsa och då fick dom gå ut tills för 20 minuter sen. Men det blåste lite fortfarande.
Och snön i hagen hade blåst upp i stora vallar och lilla Leo kom knappt igenom dom. 

Men när hästarna fick stå inne så mockade jag imorse och lindade deras ben och pysslade om dom. Sen så mocka jag även på lunchen när dom fick hö och sen så mockade jag efter dom hade fått gått ut. 



Och jag och Turre var ut och gick med Lollo, Emie och Lilly i ungefär 40minuter. Då jag inte kan rida Lollo när det blåser för hon blir jätte rädd av blåsten. Så då blev det en promenad istället. 



Imorgon ska hästarna få gå ut vid 8 iallafall och vara ute så länge som möjligt eftersom dom inte fick vara ute så mycket idag. Och så hoppas vi att vädret är bättre imorgon.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0