.



Du var jag tillbaka från ridhuset. Hatar verkligen att inte ha ett ridhus närmare. Skulle vara så himla skönt, om man har en häst så är det ju inte så farligt men när det är 4-5 hästar man ska hålla igång så är det inte så roligt.

Kitty- Började med henne, red henne på grahamanen och gjorde samma arbete som igår. Mycket övergångar och halter. Hon var jätte fin och hon orkar mer och mer så det känns jättebra.


Sjaket- Medans jag red Kitty så longerade mamma henne så hon var lite uppvärmd när jag hoppade upp så då kunde jag börja jobba på engång. Jobbade mest i skritt och galopp, traven sliter så mycket på hennes knän så försöker hoppa över den så mycket som möjligt. När hon blivit mjuk och lugn i galoppen så började jag att bara trava över 4 travbommar. Gjorde massa halter och volter både innan och efter, bara för att få henne uppmärksam och lyhörd. Sen så avslutade vi med att hoppa ett hinder på 60cm och när vi hoppade det så tog hon i så mycket så hon hoppade nog 110cm istället för 60cm. Hon tyckte det var jätte konstig.. :)



Det var så roligt att hoppa min älskling igen! Snart är vi på banan igen:D






Imorgon ska iallafall 5 hästar motioneras. Ska pallra mig upp innan jobbet och rida Sjaket. Sen slutar jag lite tidigare och då åker jag med Kitty och Lollo till ridhuset. När jag kommer hem så kommer Linn ut och ska rida Leo och då rider jag Lilly. Förhoppningsvis så kan mamma följa med och skritta Emie annars så sticker jag ut på henne efter.


//CAmiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0