Dagens ridpass av Ebba





Emie- Idag så red vi till paddocken och då jobbade vi lite.Det kändes jätte bra för att hon var super fin men bra ett litet tag men det är ju sådant som man får ta.Vi tog en liten trav och sen tog vi en galopp i båda varven hon gick finast i höger varv så nu är det bara att träna i vänster så att hon blir lika fin i båda varven.Jag tyckte att hon var lite tjurig i munnen men vi får se imårgon.



lilly- Idag var vi ute och red i paddocken.Vi jobbade lite och det gick rätt bra.Det började med att vi red på fyrkantspåret sen bytte vi varv och gjorde samma sak i det andra varvet oxå efter det så gick vi på en mittvålt och tog en galopp och hon trodde att hon bara skulle få springa med det fick hon inte.Sen gick vi till fyrkantspåret igen och travade lite sen gick vi till mittvålten igen och galopperade i det vandra varvet och då gick hon jätte fint.Efter det så fick hon skritta lite och efter hon hade lungnat ner sig tog vi en galopp på en vålt i båda varven.Innan vi skulle gå hem så hoppade camilla upp på henne och visade lite hur jag skulle göra och tänka på när jag rider henne.Och lilly ska få träna lite mera på att lyssna på mig när jag rider.Jag ska träna på att vara mera fokuserad när jag rider och att vara avslappnad oxå men den viktigaste saken jag måste lära mig är att böja armarna. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0