Dagens ridpass





Sjaket- Min ängel, hon gick som en klocka idag.
På dagens schema var det dressyr som gällde, åkte till ridhuset med henne och Ebba red Kitty samtidigt.

Började med att rida på en volt med små volter i den. Gick över och red på åttor med tagen bakdel och flyttade in den lite extra ibland innanför spåret. Gick över till traven och gjorde samma där. Tränade även på våra avsaktningar och igångsättningar, gjorde då att vi trava 2 steg och skritta 1 steg, tarva 2 skritta 1. Det gick jätte bra och hon lyssnade super.
Galoppen sen gick oxå galant. Hon har fått en mer bärande galopp och hon orkar vila i stegen. Behöver nästan inte hålla något i handen heller utan bara ha ett lätt stöd och hon går exakt där jag vill ha henne. Red in på mycket småvolter och fick med ytterbogen runt jättebra. Provade även rida i lite förvänd galopp och hon orkade hela 2 varv i båda varven utan att sakta av eller älga på. :)

Hon börjar bli så himla fin och staddig nu. Provade även en sak idag, jag kortade upp stigläderna ett hål och hade inga sporrar på mig. Och det funkade riktigt bra. Nu när hon orkar mer så behöver jag inte lika mycket hjälp att driva på som jag behövde förut.


Nu vill jag bara börja tävla, ska nog gå in och leta reda på nån tävling och åka på, för nu känner jag att vi är redo.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0