Dagens ridpass




Lollo och Leo- Barbacka tur på ca 30 minuter. Efter som Lollo hoppades igår så fick hon bara gå lite lätt idag. Hon tittade på allt nästan och var lite jobbig men hon är ju 4, så en sak som vi har gått förbi 1000gånger kan vara jätteläskig den 1001 gången. Ebba följde med på Leo bara för jag inte skulle behöva skritta själv på Lollo.


Kitty och Emie- red dressyr i paddocken, jag red Kitty och Ebba red Emie.
Kitty var pigg och lite spänd i bröjan, men försökte få henne lugn och avslappnad. Provade göra några öppnor och slutor men det var lite mycket snö så det var svårt. Men försökte jobba mycket på åttor och bytte varv mycket så vi inte fastna i ett varv. I slutet var hon väldigt avslappnad och lugn.



Sjaket- Red i paddocken med henne oxå. Ebba red Lillly samtidigt.

Gud, denna häst har vekligen blivit en helt annan häst. Hon är mycket starkare och mer lyhörd och vi kommer bara jobba vidare på allt och det kommer bli jätte bra.
Började med att få igenom henne i sidorna, slutor och öppnor. Traven ville jag bara att hon skulle gå lugn och vänta i stegen, ställde henne både utåt och inåt, fick henne att slappna av ordentligt. Mycket avsaktningar, eftersom det är det vi måste träna på, men det funkade jättebra idag. Jag kunde ha kvar henne på tygeln utan att hon älgade på och tog upp huvudet, och det tar 2 minuter innan vi hittar tillbaka till det lugna. Men idag så funkade det.
Tränade mycket  avsaktningar och fattningar i galoppen oxå. I slutet så fick jag henne bara att falla in i galoppen i stället för att nästan hoppa in i galoppen. Idag provade jag även att rida i förvänd galopp, hon tyckte det var lite jobbigt, men hon älgade inte på som hon gjorde när vi gjorde det på Evelina träningen. Så träningen de senaste 2 veckorna har givit resultat och det känns så jävla bra!





Ebba kommer skriva om sina ridpass lite senare idag. så det blir första gången:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0