Dagens Ridpass




Sjaket, Emie och Lilly - Fick en långtur i skogen runt Hällby, tog ungefär 1,5timma. Alla var pigga och glada och även lite busiga. Lite bocksprång, stegringar och lite allt möjligt.. :D
Men dom var duktiga iallafall.
Sjaket jobba jätte fint hela tiden. Hade henne i en högre form och försökte ha henne i en samlad och vilande trav och inte bara älga på. Det är jättestor skillnad på henne nu än hur det var för 3 veckor sen och om det fortsätter så här kommer det ju bli jätte bra.



Lollo- Åkte jag till ridhuset med, där hoppade vi för första gången sen vilan. I början ville jag bara få fram henne för skänkel och få henne uppmärksam på hindrena. Galoppen gick jätte bra, framåt och inga bocksprång. Var lite bänglig i munnen men det släppte ju längre vi red. Började med att försöka få henne att gå över vattenmattan och det gick en gång och sen så hoppade hon kråka över en gång och sen vågade hon inte gå fram till den, så då började vi hoppa på dem andra hindrena istället.
Började med ett enkelt räcke på 40cm. Det hoppade hon utan problem och inga bocksprång. Sen fortsatte vi på ett till räcke med 3 galoppsprång i mellan. De räcket hade även sockerblock i sig och det tyckte hon inte var några konstigheter. Hoppade dom räckena på 70cm sista gångerna.
Efter det så provade jag och hoppa en oxer som stog framme, den trodde jag låg på 75-80cm, men den låg på 90cm å det såg jag när jag hade hoppar. Och den bara flög hon över, inga problem med avstånd eller höjden. Hon var jätteduktig hela tiden och de kommer gå super bra på tävlingarna som vi ska ut på. 
Iallafall så när jag hade hoppat klart så bestämde jag att vi skulle prova hoppa vattenmattan igen. Och då funka det, hon hoppade lite högt över den men hon hoppade och då hoppade vi den 3 gånger bara för att hon skulle lära sig.

Hon fick massa godis efter för hon hade varit så duktig:)

Therese och Ebba var med och filmade och fotade så bilderna lägger jag upp och så fort filmen är nerladdad på Youtube så kommer den upp oxå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0