Vikarie i stallet :)

Ja som ni redan läst så åkte syrran till Varberg i helgen och jag tar hand om hästarna, med lite hjälp förstås:) Vi har ju våran underbara mamma som ALLTID ställer upp och sen två jättegulliga tjejer i stallet som alltid ställer upp om det behövs, Vilma och Malin :) Ebba också förstås men hon var ju med Camilla i Varberg :)

På fodrade mamma och sen, snäll som hon är så fixade hon allt hö. Kl 9 kom jag ochMalin till stallet för att släppa ut hästarna. Malin är ny i stallet men hon har ju hjälpt oss med våra ponnyer och hästar förr. Nu har hon en foderhäst, Alex, hos oss så nu är hon en i team Gesala :)
När vi släppt ut alla så mockade vi och sen behövde jag gå då jag skulle åka och lägga spår åt våran Jaktlabrador Norma som tränar lite för att bli eftersökshund i jaktsammanhang då både jag och min sambo jagar. Sen skulle vi på lite adventsfika hos bekanta så jag var borta hela dagen.
Mamma lunchfodrade och sen kom Vilma ut på eftermiddagen och red Mimmi och sedan hjälpte hon mamma och ta in hästarna, toppensnällt!

Vid 8 gick jag ut med Norma på kvällspromenad och överraskade mig själv med att jogga 1,5 km med henne :) Tror att det var första joggingturen på 4 år och två barn :) Glatt överraskad över att jag fixade det så joggade jag ner till stallet och kvällsfodrade, mockade och fyllde på vatten.

I morgon ska jag morgonfodra och sedan släppa ut hästarna och träna Malin och Alex i paddocken, rapport om hur det gått får ni i morgon, samt en liten uppdatering om hur det går med den dräktiga tanten :)

Kram och God natt!!!!

// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0