Nu får det var nog...

japp, Lollos vila får ta slut nu! Funkar inte längre :S
Hon skadar sig hela tiden och nu har hon bitit 2 personer. Och det är inte några små skador eller smånafs utan hon har hela tiden behövt medicin för skadorna och bitis så hårt att det har blivit sår.
Tror att hennes attack mot oss människor kan ha lite sammanhang med all medicin hon har fått. Hon hatar verkligen sprutor och vi har behövt spruta henne under 3 veckor totalt nu under hennes vila. Så när vi är hos henne kanske hon förknippar oss med "mer medicin" eller nåt sånt. Sen är hon som en tickande BOMB och den kommer smälla när som helst.

Jag och Therese prata idag om hur vi skulle göra och vi kom fram till att jag måste börja rida henne nu!
det blir ungefär 4 veckor för tidigt men det funkar inte längre. Men nu i början rider jag bara henne ca 3 gånger i veckan, 2 gånger i skogen och en i paddocken. Sen efter jul blir det lite mer ordentlig ridning med träningar.


Så här ser Lollo och Lias vecka ut

Måndag: Lollo longeras, Lia vilar
Tisdag: Lollo promenad, Lia longeras
Onsdag: Lollo vilar, Lia promenad
Torsdag: Lollo longeras, Lia longeras
Fredag: Lollo vilar, Lia promenad
Lördag: Lollo skrittas, Lia skrittas
Söndag: Lollo promenad, Lia vilar


Eftersom jag börjar rida Lollo nu oxå så kommer hon oxå få en kortare vila på 2-3 veckor i slutet av februari







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0