Måndag och Tisdag

Igår så longerade jag Lollo lite lät i paddocken, helt menningslöst igentligen då det bara gick å skritta och sen fick hon små trava korta stunder. Ungefär ett halvt varv och sen fick hon skritta och så fortsatte jag så. Så hon fick mycket avsaktningar och igångsättningar.

Idag så gick jag en promenad på 30min med henne och hon var rätt så mycket lugnare idag än hur hon var igår. Igår ville hon gå förre mig hela tiden upp till paddocken så jag fick göra massa halter men idag så gick hon bakom mig och jag fick nästan släppa fram henne ibland..



Lia idag blev longerad, men då prova jag longera i gräspaddocken. Den är lite mjukare än gruspaddocken, men det var halt där oxå och jag har inte satt i några broddar än. Hon fick göra samma sak som Lollo igår, skritta mycket och sen trava ett varv - skritta ett halvt varv - trava ett halvt varv.
Lia var lite högt å lågt precis när jag gick ut genom dörren på framsidan. Lia, Lollo och Emie har gått bakom stallet i nästan 1 månad nu och Lia har inte vart ut på framsidan. Så hon var som när hon kom, titta på halt och blöjde på. Men gick runt och hälsa på allt och gjort lite halter och pratade med henne, så efter ett tag lugna hon ner sig.




Lollo vilar imorgon och Lia ska promeneras, går nog samma vända med henne imorgon som jag gjorde med Lollo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0