Longerat båda hästarna idag

Idag har både Lia och Lollo blivit longerade. Gick lite bättre idag när gräspaddocken hade fått ett lager med snö. Lite halt var det tyckte hästarna, men om dom travade på lugn och vilade på stegen så gick det jättebra.
Lollo är lite roligt då hon travar på som en galning och om hon tappar balansen så ställer hon sig på stället och sparkar bakut... Konstiga hästen :l Hon har alltid vart sån, om det inte går som hon vill så tappar hon sin självkontroll och sparkar bakut å stutsar...



Imorgon kommer hovslagarn så då får Lia och Lollo bakskor igen=) Eller för Lia är det första gången.. så det blir spännande. Då kan dom äntligen få i broddar så dom kanske  får lite bättre fäste i marken.



Lollo vilar imorgon och jag ska försöka hinna gå en promenad med Lia innan vi ska åka eller på lunchen.
Tror inte jag hinner nåt av dom. Då vi säkerligen bara tar en halvtimmes lunch imorgon så vi ska kunna sluta tidigare för vi ska åka kl 5. Vi ska åka å äta julbord med jobbet..
Så vi får se hur dagen ser ut imorgon. Kanske ska försöka pallra mig upp kl 6 imorgon och gå på morgonen men det kommer aldrig funka. Min självkontroll på morgonen är = noll..


Bild på lilla Snowe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0