Lia är mitt hjärta<3

Idag när jag slutade jobba så gick jag direkt till stallet och tog in alla 8 hästar. (tror jag måste göra en lite presentation av alla som är i stallet).. Men iallafall.. När jag var klar med det så tog jag ut Lia. Började borsta och gjorde iordning henne för dagens ridpass.
20min tog det för mig å sätta på alla reflexer vi hade på oss.. såg nog ut som en vandrande julgran.. :)

När jag kom ut utanför dörren så spö regna/snöa det. Usch!! Under två sekunder tänkte jag, Vad fan ska det börja regna nu oxå! Ska jag gå in igen eller rida?? Nej, jag vill rida. :)
Har ju inte ridit på nästan 3 månader så dom dagarna jag har tänkt å rida ska jag rida tänkte jag.
Lia var inte glad på mig när jag valde att vi skulle gå ut i det tråkiga vädret.
Efter 5min så var jag genomblött och svinkall. Men efter vi skrittat fram i 20min så travade vi i 20min och galopperade i 5min.
Första galoppen efter vilan! Skit vilken känsla! :O Hon hade en sån rund och lugn galopp, visste inte att hon kunde galoppera så. Gick på tygeln hela tiden och streta inte emot eller nåt.
Hela ridturen bara njöt jag. kan ni tänka er? Det snö/regnade och vi hade blåsten med snö/regn i ansiktet, vi var blöta och kalla men jag tror Lia njöt lika mycket som jag gjorde.

Sen att det var kolsvart ute och vi såg knappt nåt under hela tidpasset, det brydde sig inte Lia i.
Hon är bara 5år och går fram över allt, spelar ingen roll vad det är för underlag, om det ligger nåt konstigt på marken eller det blåser, inget stoppar henne. Vi red runt gropen och när vi kom runt en kurva nere vid stora vägen så står det en person och väntar på bussen men hon bara tuffar vidare och bryr sig inte.
Lollo skulle flygit och flaxat lite överallt å högt å lågt..
Lia kommer bli en så bra fälttävlanshäst! Längtar tills vi ska ut på våran första start.
Hon är orädd men ändå försiktig och det är precis vad en fälttävlanshäst ska vara.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0