jack sparrow

Dagens aktivitet för Jack var longering. Knallade upp till paddocken 5min från oss och longerade där. Ca 30min höll vi på. Gjorde mycket övergångar, sen gick vi runt lite i paddocken på lång lina och han skulle följa mig och göra halt när jag gjorde halt och lite sånt. Och busade gjorde han, bockade hoxflux och ibland bara stack han iväg i full galopp och tvärstanna... tog killen.. Men han var duktig idag och fattade nästan allt jag ville på engång. :)


Sen i morse så blev han skodd, fick framskor på sig så :) Slipper han halka omkring som han gjort hittils..
Det var inga problem heller, stog så snällt och lugnt hela tiden.
När han var klar och inställd i en box så flörta han till sig en hel clementin, den lilla hästen. Undra om det är så många hästar som tycker om det?? :S


En liten film blev det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0