Hästarna idag

Ebba och jag började rida Salo och Lia runt Igelsta.. Mest skritt blev det men på några ställen var det barmark så trava å galopperade vi lite. Lia hade lite spöken huvudet idag tror jag, troligen för att hon inte hade fått vart ute i hagen innan och gjort av med lite energi.. Men hon var duktig iallafall :)

Efter det fixa och trixa i stallet.. Linn och mamma var ute på Leo och Emie på en tur oxå, men dom skrittade bara en sväng. På eftermiddagen kom våran snälla bror Marcus och satt upp gummimatta i några boxar och fixade lite. Så nu hoppas jag vägarna i Lias box får vara hela, annars får vi sätta upp mer matta i hennes box.. :l


Vid 5 sen kom Vilma, fixade iordning Jack för en ridtur i paddocken. Han var jätteduktig, bara det att han skrittade hela vägen upp själv utan någon hästkompis. Sen red dom lite paddocken, helt kravlöst i alla gångarterna. Å jädrans viken fart han fått, galoperar som en galning och tycker det är superkul :D
Synd att det var så mörkt och regna, annars hade jag filmat..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0