full fart hela dagen

Gick kl 8 idag och gick direkt ut till stallet, fodra, släppte ut hästarna, mockade, och städade.
Ebba och jag har städat i hela stallet idag för att det skulle vara extra fint imorgon när Jack kommer =)

Innan vi började med allt så var vi ut på en liten ridtur på Lia och Salo, första för Lia på 2,5 månad :)
När jag skulle hoppa upp på henne fick Ebba hålla i henne med ett grimskaft för hon var upp åt öronen för att hon skulle få komma ut och bli riden. När jag hoppade upp stog hon helt stilla :) Det gjorde hon inte när jag precis hade köpt henne. Sen gick vi runt lite på gården så hon lugnade ner sig.

När Ebba hade hoppat upp på Salo så red vi iväg en runda på 30 min. Skrittade nästan hela tiden förutom en liten sträck. Lia tyckte det var superkul hela tiden =) Bockade lite när hon inte fick springa tid hon ville, men inge mer.

Hela dagen har Ebba och jag hållt igång och fixat allt möjligt i stallet så efter Vilma hade kommit och hade ridit Mimmi så åkte vi in och hämta Spicy och sen kollade vi film :D Nu ska jag gå å lägga mig. Jack kommer runt halv 10 så då ska jag försöka ha hunnit fixa hela stallet. 
Sen kl 3 så är det samling för match, Mantorp väntar på hemmaplan. Tror det blir en jämn å jobbig match.


Kameran åker med imorgon så ni kommer få bilder på Jacks första tid =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0