Äntligen har jag tid..

Nu har jag lite tid över för att kunna skriva lite här.. Dagarna bara flyger iväg och det massa som man ska hinna göra innan nästa helg. :)
Iallafall så har det gått bra denna vecka.
Lia har blivit riden 2 gånger. En gång i ridhuset, skritt jobbade henne och raksställde henne mycket. Red 1m innan för spåret hela tiden så hon fick träna balansen och inte ha en väg att stötta sig emot. Travade lite på slutet och du var hon pigg:) Igår Tisdags var vi ut och skrittade lite, det var storm ute så red inte så långt. Trodde hon skulle vara helt galen. Själv imörket, ute i stormen men hon var cool lugn hela tiden. Känns bra :D

Lollo har jag inte hunnit rida något än. Förra fredagen så fick hon en sprak i hagen, troligen av Lia. Så hon har ett 2cm snit strax över högra hasen och litet hål under det.. :( Så hon har gått på medicin hela veckan, igen... Förhoppningvis kan jag rida henne lagom till jul. Om allt läker som det ska, så det hoppas jag :)


Sen har vi ju Jack oxå som snart har vart hos oss en vecka. Tiden går så jädrans snabbt, känns som det var nyss dom var här och lämna han. Men har mår iallafall bra, har smällt in allt jättebra och anpassat sig efter våra rutiner. Han ligger ner och sover i sin box varje natt och ser ut som ett yrväder på morgonen när man kommer å fodrar:)
Jag har iallafall vart ute och gått med honom några gånger så han har fått kolla in stället. Och igår så skulle vi till ridhuset med Salo och då fick lilla Jack följa med.
När vi skulle lasta så var han jätteduktig, fatta inte riktig först hur han skulle göra. Eftersom vi har lastbilen som dom går in i och vrider sig ut sidan för att ställa upp sig och han har ju bara åkt tranpsport där man går rakt in. Men han gick in hela vägen innan Salo, men när han kom in så visste han inte vad han skulle göra så då baka han. Men sen gick han in några gånger till men fattade aldrig riktigt hur han skulle göra. Så då fick Salo gå in och vissa. Sen tog det 2 gånger så var han inne. När vi sen skulle åka från ridhuset gick han in först och vred runt sig och stog där inne och väntade på att Salo skulle komma.



Han fick ha sin nya oranga outfit :) Visst blev han fin ? !! Han passa jättebra i orangt






I ridhuset så började jag och gå runt med han, han fick kolla på allt och se vad det var för nåt. Sen fick Vilma hoppa upp och skritta lite för det var så mycket folk i ridhuset så fick inte plats och longera i början. Så hon red runt där och det gick jättebra, han blev lite rädd för dom andra hästarna när dom kom galopperandes bakifrån förbi honom. Men eftertag så gick det oxå bra:D
Longerade i slutet istället så han fick springa av sig. Ibörjan så ville han inte alls, trodde mest vi skulle leka. Men då gjorde jag bara som jag lärt mig och efter ca 10min så kunde jag longera i skritt och trav i båda varven utan problem. :)

Min duktiga lilla kille





I Tisdags så rakade jag honom även på halsen, så han inte ska bli så svettig där när vi rider honom.
Känns dumt när han ska stå i lilla stallet där det inte är ligga varmt som i stora stallet, när han blir svettig när vi rider honom och sen stå i kylan hela natten. Så då rakade vi honom och så fick han ha ett fleece med hals på nätterna. Vill inte att han ska bbli förkyld för att pälsen är kall och fuktig.

Jag änvände lilla rakapparaten som knappt låter nåt och vibbrerar inte lika mycket. Han tyckte det var lite kontig i början, men jag fortsatte fast han höll på och tillslut fatta han att det försvann inte så då ställde han sig å sov. Och jag kunde raka honom överallt på bogen och upp vid öronen. :)
Han hade ungefär lika mycket hår på halsen som Lollo har på hela kroppen ...

Visste blev han fin?!!! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0