27 december

Idag så fick Lia vila, imorgon ska vi åka till ridhuset. Tror jag ska plocka fram lite bommar och träna över så hon får göra nåt kul oxå. I Måndags när jag red så red jag nere i gropen, klättrade lite och hoppade några av hindrena. Hon tyckte det jättekul och ville bara fortsätta å fortsätta.. I slutet gick hon till banken å hoppade ner själv för den utan att jag gjorde något, så det känns super eftersom hon ska bli en fälttävlanshäst så måste hon vilja hoppa hindrena. :)


Idag då i ridningen, Ebba red Alex som är Malins foderponny och jag longerade Salo på innspäningstyglar. Det gick jättebra med Salo och han höll inte på å knasa sig något alls. Så jag tror massagen han fick innan jul, vilan och nu när vi börjat longera har hjälp han. Han satt nästan fast i hela kroppen, och hade lite ont i ryggen då han sadel inte ligger bra för han har ändrat sig lite väl mycket för fort.. Så han ska få ny sadel så fort han kommit igång med musklerna lite till, medans får Ebba rida barbacka.
Om det är någon som säljer en barbacka gjord för en billig peng så säg till. Vi är intresserade!

För Ebba och Alex gick det oxå bra, dom skulle bara tänka på å rida framåt så han skulle få rida av sig lite. Han orkar inte riktigt å har blivit lite bekväm i sig själv. Och tycker det är jättekul å bara dra ihop sig och svänga in rumpan. Men det gick bätter i slutet, men då var han så trött så han knappt orkade..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0