Toulouce Tisdag

Idag hoppade jag Lollo i paddocken. Skulle först vart med imorgon men ändra mig och hoppade själv idag istället.
Provade ett nytt bett idag oxå, det funkade super. Det är ett tvådelat eggbett från Magic Pessoa så det är lite koppar på det. Men tyvärr tror jag inte hon får ha med bett med koppar. Så ska skynda iväg till Hööks och köpa ett vanligt eggbett.

Började iallafall att skritta ut i skogen i 10 min. Sen red vi in i paddocken, kände bara igenom lite lätt i alla gångarterna. Hon funkade så himla bra på bettet så behövde inte så mycket ridning förns hon var där jag ville ha henne. =)
Hoppade fram på ko-hindret, fjärilarna och sverige hindret. Sen hoppade jag banan på 80cm först, gick superbra och jag hade så mycket bättre kontroll på henne med det här bettet.
Sen hoppade vi en bana på 90cm oxå. Hon bara flög över allt och tyckte det var jätteroligt =)


Det är inte många gånger man bara tror att hon är 4år inte. Spelar ingen roll vad det är för hinder vi kommer på, man behöver bara rama in henne så hoppar hon.
Sen vi börja hoppa in henne så har hon vägrat 2 gånger. Och vi har inte direkt dom enklaste hindrena och hoppa på men hon bara flyger. Spelar ingen roll vad vi ställer fram.






Lite bilder från idag =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0