vad duktig jag är! Eller inte...

Jag hinner med nåt alls nu för tiden.. eller iallafall inte sitta vid datorn och göra massa andra såna saker utan det är hästarna som tar upp hela min tid just nu.
Efter jobbet gäller det att rida 3 till 4 hästar så man kommer in från stallet vid 9 och då hinner jag bara äta och fixa mig innan kl 10 då jag går och lägger mig för att orka upp dagen efter.


Men här kommer lite från förra helgens tävling i Ludvika.

Toulouce 90cm.
Hon var galen när jag tog ut henne från transporten och bara sprang runt hela tiden, sen fortsatt det på framridningen.
Hon var mer i luften än på marken vare sig jag skritta eller trava. Men väl inne på framhoppningen skötte hon sig jätte bra, kom het glädje hopp nån gång men annars så gick det bra.
När jag kom in i ridhuset så kunde vi gå runt och titta på alla hindrena för det var 2 på banan hela tiden. det var väldigt trångt där inne så till första hindret fick vi inte upp galoppen så det blev ett långt hopp på första hindret men hon klarade det och resten gick jättebra.
0 fel blev det och hon fick sin första rosett






Toulouce 95cm
Hon skötte sig mycket bättre på framridningen och framhoppningen å lyssnade på mig hela tiden.
Väl inte på banan så kunde vi denna gång och gå å titta på alla hinder. I denna klass så var det lite bättre väg till ettan så vi fick upp en bättre grundgalopp och hon hade ett mycket bättre flytt i denna klass än i första.
Men tyvärr så fick vi med en bom på tvåan, men vi hade snabbast tid så jag var super nöjd med henne i denna klass oxå.
4 fel









Sjaket 95cm
Super fin på framridningen, hade mitt nya bett på henne och hon funka så himla bra på det. Lyssnade super och hon blev inte hängande i munnen.
Framhoppningen gick som på räls och jag hoppade inte så mycket. Sjaket har ett så himla bra psyke, för väl inte på banan bryr hon sig inte om nåt. Det var lite mörkare, påskris med fjädrar, en läktare inpå hindrena och massa såna saker men hon bryr sig inte om nåt. Fick upp en bra galopp som jag har jobbat på väldigt mycket. Och sen rulla det på, hittade varje linje och allt flöt på. Gick till omhoppning men där så blev det 8 fel. Fick inte med ytterbogen i ena svängen sen var det en lång galoppsträcka till sista hindret och där tog jag en förhållning försent så då fick hon med frambommen.
0 - 8 fel. Precis utanför placering










Sjaket 1m.

Hon var tröttare i denna klass, inte alls som i första. Men det tog jätte långt tid emellan 95cm och 1m så hon blev lite uttråkad. När jag hoppade upp på henne så fick jag hjälpa henne väldigt mycket och fick inte alls runt henne i svängarna.
Men när jag kom in på banan gick det lite bättre. Vi fick 0 fel och i omhoppningen 4 fel, i svängen till nästsista hindret så gled sadel och jag hamnade i obalans och störde henne när hon skulle hoppa så då fick vi med bommen.
0 - 4 fel








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0