Terräng träning Norrängen

Terräng träning på Norrängen för Lena.



Började på morgon och rida ett pass på ridbanan, red Sjaket först.
Det vi tränade på var att ha hästarna kontrollerade och dom skulle vänta på oss. Sjaket lyssnade jätte bra och hoppade alla linjer bra. Och i slutet lät vi dom öka lite och hoppa i ett friskare tempo.

Efter det så var det Ebbas och Vilmas tur och rida.


När dom var klara så skulle jag rida Lollo, hon var lite högt och låg i början och ville inte riktigt gå fram för skänkeln.
Men väl när hon lugnade sig så gick hon fram mycket bättre och lyssnade på mig. Hon hade lite för högt tempo men ibland men bättre det än att jag måste sitta och banka fram henne.. 
Hoppade i slutet en oxer på 1.05m, det är det högsta vi har hoppat och hon bara flög över:) 



På eftermiddagen så gick vi ut på terrängbanan, Sjaket förstog direkt vad hon skulle göra när hon kom ut dit. Hon blev jätte på tårna och stog nästan och småstegra när hon inte fick gå iväg. Hoppade igenom alla hinder och sen så satt vi ihop en bana. Sjaket hade inga problem med något alls, hon bara flög. 


När ponnysarna hade ridit så var det Lollos tur. Ridpasset började inte så bra då jag flög av henne, har inte gjort det på jätte länge så blev lite besviken.. :( Men vi höll på och trava fram över allt och hon skulle få bekanta sig med alla hinder och när vi kom till däckhindret så hade vi ridit runt det 2 varv och när vi skulle rida till nästa hinder så tvärnita hon och hoppade 45grader till vänster och sen hoppade hon 360grader (ett varv) till höger och då flög jag som en vante. 
Sen var hon stutsig och lite galen hela passet nästan, men i slutet blir hon så trött av allt bus så hon inte orkar koncentrera sig på mig och göra det vi ska göra. Men hon hoppade iallafall alla hinder efter lite om och men. 



Therese och Malin var med och fotade och filmade lite..   




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0