Lördag

Tävling i Falun, hoppade Lollo 90cm och 1m sen gick Sjaket 1m och 1,05m.
Båda var jätteduktiga och skötte sig super :)


Toulouce 90cm - Började på framridningen och gjorde mycket tempoväxlingar och halter i skritten så hon verkligen lyssnade på mig. Sen rullade jag bara igång i trav och hon skötte sig bra, inge stuts och fläng. Sen fortsatte vi bara i galoppen.
Inne på framhoppningen blev hon lite spänd, för det var en stor bana så alla som ville fick vara där inne och det blev hon lite stressad av så hoppade det som behövdes sen så gick vi ut och skrittade utanför.
Började iallafall på Lillhindret och det är alltid lite läskigt, men efter några språng så gick det bättre. Hoppade sen på räcket 2 gånger och oxern 2 gånger. Lyssnade jättebra och hoppade som en gud. 

När vi skulle in på banan så blev det inte så bra. Dom hade 2 inne på banan hela tiden så hästarna skulle hinna vänja sig vid ljuset.Och ryttare innan mig kom aldrig men då stängde dom dörrarna istället för att släppa in mig. Så när jag fick gå in så fick jag startsingnal nästan på engång.
Så till första hindret så tveka hon men hon gick på och hoppade iallafall, sen flöt hela banan på. Hoppade alla hinder utan problem och inga omtramp.

0 fel och rosett:D Snabbast tid hade vi oxå..



Toulouce 1m- Här var hon oxå jätte fin på framridningen och framhoppningen. Eftersom det var så himla mycket personer i denna klass oxå på framhoppningen så hoppade vi bara några språng och gick ut sen skrittade utanför.

Den här starten är den bästa vi har gjort hittils. Fick upp ett bra tempo, inga tveksamheter eller nåt.
Mitt mål med starten var att vi skulle komma igenom en kombination med räcke-räcke, men när jag gick banan så hade dom byggt räcke-oxer kombination. Kombinationen kom som nr 4 och jag höll om henne lite extra men hon hade inte en tvekan i huvudet utan hon bara galopperade på. Hon var helt otrolig. Men tyvärr så fick jag inte runt henne i en svår sväng med 2 galoppsprång fram till en stor oxer och då blev vägen sne och hon fick med sig en bom.

4 fel, men snabbast tid



Sjaket 1m-
Framridningen gick inte så bra, tjafsade emot bettet och ville inte alls. Så lät henne bara gå på och försökte få henne att bara gå på framåt. På framhoppningen gick det inte heller, hon drog och pannakaka blev det. Jag kunde bara sitta och åka med i hennes 400meters tempo, om jag tog minsta lilla så drog hon upp huvudet eller slängde det åt sidan.
När jag skulle hoppa banan så lyssnade hon helst plötsligt mycket bättre. Det gick snabbt men hon lyssnade iallafall, lät henne rulla på och hon fick sköta det mesta. Gick iallafall nolla i grunden och fick 4 fel i omhoppningen så efter en fruktansvärt framridning så gick det iallafall ganska bra.

0 + 4fel



Sjaket 1,05m-
Byte bett till denna klass till hennes vanliga 3-delat med D-ringar. Hon blir lite hängande med det här bettet när jag ska hoppa så vill helst inte rida på detta. Men hon gick bättre på framridningen, var mer lyhörd och lyssnade på mig. Framhoppningen gick sådär, jag var jätte trött eftersom det var så himla varmt och det hade tagit sån tid.
Inne på banan gick det bra, hittade inte riktigt linjerna men det var pga att Sjaket inte riktig tog mina förhållningar utan hon kunde bara gå i ett tempo och därför rev vi 2 hinder, men hon hoppade båda kombination och mur utan problemm. 

8 fel 



Bilder och filmer kommer:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0