Dagens ridpass




Toulouce- Idag var det Evelina träning som stog på schemat. Åkte dit med Lilly och Ebba så när jag lasta ut Lollo så blev hon helt hysteriskt som hon brukar bli när hon måste gå ifrån en annan häst. Lite 4-årstrots..
Men iallafall så började vi med skritten, hon skulle svara framåt och bakåt. Har fått en mycket bättre svung i skritten nu så det kändes jättebra. När vi skulle börja trava så kom allt djävulskap, vad jag än gör så står hon och stutsar på stället i galopp. Men efter ett tag så gav hon sig och började lyssna på mig, men minsta lilla misstag jag råka göra så börja hon stutsa. Galoppen var iallafall jätte fin!
När man rider Lollo så gör man inte massa slutor, skänkelvikningar och såna fina dressyr saker, utan jag försöker mest få henne mjuk och följsam. Hon ska lyssna på mig och söka sig neråt och gå i ett lugn och vilande tempo, men ändå kunna minska och öka. Man rider mest på fyrkantspåret och man kan även lägga in lite olika stora volter.

Vi avslutade iallafall med att rida igenom debutant programmet. Första gången gick sådär, några saker funkar lite bättre än andra. Den andra gången vi red igenom det gick det mycket bättre, lite små missar men annars gick det jättebra.



Sjaket- red nere i gropen med henne, ville hoppa lite fälttävlans hinder med henne innan Måndag.
Började med att bara trava runt i hela gropen så hon fick känna på underlaget. Sen galopperade vi i ett lite högre tempo så hon fick upp pulsen ordentligt. Sen gick vi ruunt och hoppade lite hinder. Hon tycker ju inget är konstigt eller läskigt, hon bara flyger.. :)






När jag var klar så satt jag på mig mina springkläder och stack ut och joggade ca5km. Så idag har jag varit duktig:)



Kommentarer
Postat av: Therese Björklund

Du är duktig du syster!!!

2011-04-22 @ 09:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0