Dagen ridpass



Idag har jag varit duktig och hunnit med 4 hästar, fast det regna och när jag var klar så var jag genomblöt..


Touloue- Hon är helt friskt nu och igång för fullt:) Känns jätte skönt, red runt gropen med henne helt själv. Galopperade för det mesta och hon fick länga på stegen och verkligen ta i. Hon tyckte de var roligt att komma ut så det blev lite stuts och hon tittade på lite saker men hon sprang iallafall fram och inte flög åt sidan eller stanna som hon gjort förut.


Sjaket- Red i paddocken med hoppsadeln. Tog ett av mina mylerbett, hon blir lite lättare i munnen med det så jag kan rida henne i en lite högre form. Gjorde mycket halter och övergångar, från skritt till galopp och trav till halt och lite sånt. Gjorde mycket småvolter så jag tränade på att få med hennes ytterbog hela t
Hon var jätte duktigt


Kitty- Red upp på skogsbilsvägen och lät henne bara springa så lång hon ville. Skrittade såklart fram henne men sen så fick hon springa. Vi travade ungefär 1,5km och sen så galopperade hon nästan i 3 km. Sen så travade vi alla kilometer hem förutom den sista, då var hon trött så hon kunde skritta hem på långtygel:)


Lilly- Provade ett nytt bett på henne på vi har upptäckt att hon inte trivs på rakabett. Och jag hittade ett Tredelat pessoa bett med gummi i hennes storlek i våran bett låda, så Therese och jag tyckte att vi skulle prova det. Och hon funkade jätte bra på det, red runt gropen där hon brukar vara jätte stutsig och bara springa i uppförsbackarna.
Men nu så kunde jag ha henne kontrollerad i en låg och fin form i alla gångarterna. Ökade på henne riktigt mycket en och när jag tog i tygel så sakta hon av på engång utan att stutsa och dra upp huvudet utan hon bara gick ner i trav i en fin form. Sen så kunde hon galoppera i uppförsbackarna jätte sakta utan att bli hetsig.
Hon hade  öronen farmåt hela tiden och man såg på henne att hon trivdes.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0