Söndag..

Nu är snart denna helg slut och imorgon så är det jobbet som gäller.

Idag var det ju val oxå. Så när vi hade fodrat hästarna så åkte vi och röstade.
Efter det så red Ebba och jag, Emie och Kitty i paddocken. Kitty gick nästan lugnt och avslappnat i skritt och trav, gjorde inte så mycket utan bara massa åttor och försökte ställa igenom henne ordentligt. I galoppen så orkar hon ingenting. Hon har tappat väldigt mycket av sin fina rumpa som hon hade innan. Så hon orkar galoppera ett varv på volten sen så bara springer hon. Så för hennes del ska hon få gå mycket med longerings selen som vi köpte på Hööks. Då får hon verkligen jobba ihop sig utan att någon sitter på.
Emie gick jätte bra i slutet med Ebba. Therese hjälpte till och stog och "skrek" på Ebba.. haha:D men det gav resultat och båda var jätte duktiga.. :)

Ebba och Emie i somras när dom hoppade 1 meter:)



Efter vi hade ridit och fixat stallet så gick jag, Ebba och Therese ut och plockade svamp i skogen. Och vi hittade massor med svamp. :D Så nu har vi suttit och rensat den på eftermiddagen, och nu är allt klart:)


Imorgon åker ju Therese upp till Grövelsjön och ska vara där hela veckan tror jag, eller nåt sånt. Så i veckan har jag hästarna för mig själv. Men mamma ska hjälpa mig litegrann.. Ska försöka åka till dräggesta någon dag och träna lite med både Kitty och Emie. Eftersom det har regnat så mycket nu så vill jag inte rida i gräspaddocken och förstöra den.


Tänkte ju prova rida Lollo i helgen men vi lugnade oss med det iallafall. Våran veterinär ska komma imorgon eller på tisdag och vaccinera hästarna så då tänkte kolla med henne om det är okej att börja rida henne fast såret inte har läkt ännu, men benet är inte svullet längre och hon är inte halt eller något. Det är bara såret som läker väldigt långsamt.. Så jag hoppas jag kan börja rida henne på Onsdag eller Torsdag beroeende vilken dag hon kommer. Eftersom dom måste vila någon dag efter dom blivit vaccinerade.


Och nu har jag kollar på lite tävlingar. Förhoppningvis blir det att åka till Åsebo den 3 oktober och hoppa en 90cm clear round och helgen efter den 9 oktober så blir det en dressyr tävling i Åsebo :) Så hoppas jag det kommer några fler tävlingar senare. Är jätte dåligt med tävlingar här runt om. :(  

//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0