Skador, skador, skador.....

Varför har man hästar??? ibland kan man undra. Just nu är en sån period. Är inte den ena skadad så blir nästa och håller den på att bli bra så kommer ännu en, just nu har vi tre hästar i stallet och alla är skadade, skittråkigt.

Sjaket har hovbensinflamation och ska vila 4 veckor innan hon får sättas igång så smått. Emie har ju haft bukhinneinflamation och det ska vi ta prover på nästa vecka för att se om hon blivit av med och nu har hon gått omkull i hagen och stäckt sig i bakbenet men det blir i alla fall bättre för varje dag som går, tur det. Sen har vu ju olycksfåret Lollo som än en gång råkar ut för något makalöst. Hon har ett knä som ser ut som en handboll och ett snitt på utsidan av det, inte så djupt men ändock så är hon inte ridbar på någon vecka. Nu går hon på antiinflamatioriskt och pencilin, hade precis avslutat kuren på Emie, hur som så har jag ju vanan inne med att sticka kanyler i hästar nu så några dagar till gör väl inget, det är ju ny häst i alla fall så lite omväxling.

Men som sagt bara skit just nu, är så trött. Så tätt som jag varit i kontakt med vetrinären nu har jag nog aldrig varit under mina 14 år med egen häst/hästar.

Hoppas bara att min lilla lollo inte blir borta så länge från träningen bara, enda man kan se som positivt är väl att nu kan hon få lite vila och sedan kan hon gå någon vecka längre på säsongen utan att det stör eftersom hon vilat mitt i den. Hoppas hon kommer tillbaka med ny krat och vill väldigt mycket mer än bara gå. Hon har ju visserligen aldrig varit tråkig att rida, hon vill mycket jämnt och ibland lite för mycket. Är så lättlärd och gör alltid sitt bästa så när man rider henne skulle hon lika gärna kunna vara 5 fast då ligga lite efter i utbildningen men sammarbetsmässigt och villighetsmässigt så ligger hon där.


Min underbara bebis!!!

///Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0