Ridna och nattade:)

Nu så är hästarna inne och har fått kvällsmat.
Direkt efter jobbet så fixade jag och Therese hela stallet och sen så red jag Emie och Therese longerade Kitty.

Som sagt red jag Emie, dressyr i paddocken blev det som jag hade tänkt mig.. Hon var lite små tjafsig idag, ville inte riktigt det jag ville. Men blev bättre i slutet. Tror hon hade lite träningsvärk i rumpan sen igår. Försökte göra lite förflyttningar och öppnor men hon ville inte alls, hon bara tog bettet och gick sig egen väg. Så skippa det och red mest runt på åttor och cerpentiner istället, då gick det lite bättre, blev inte lika springig och tog inte bettet lika mycket. Och idag tränade jag på programmet som jag ska rida nästa helg, 2007:s debutantprogram för fälttävlan. Kunde det förut men hade glömt lite så repeterade det och nu kan jag det, så nu ska jag bara fortsätta träna på det. Hon var rätt så duktigt och medgörlig när jag red programmet iallafall så det kändes skönt.

Kitty tog Therese och longerade idag istället för att jag skulle rida dressyr på henne. Hon orkar inte så mycket när man ska sitta och jobba så då blir det bara massa spring å fläng, så det kändes bättre att hon fick longeras istället. Då kan hon jobba själv med ryggen och rumpan utan att jag sitter på och försöker och allt blir bara fel.


Så imorgon ska båda få vila och så rider jag bara Lollo. :) Skönt att bara ha en häst att rida.


//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0