onsdag......

Nu har halv arbetsveckan gått och snart är det helg igen. Ingen av hästarna har blivit ridna idag, Lollo har ju lite lov fram tills Camilla kommer hem men jag kanske tar ut henne på en tur till på fredag eller så.
Tantieme är bättre nu i alla fall, igår när jag tog in henne så haltade hon ju så hon fick stå lindad i natt och i morse så var hon bättre men hon har nog sträckt sig uppe i höften eller något där för hon ville inte ta ut steget ordentligt. Idag fick hon i alla fall gå ut i hagen med de andra och hon blev bättre och bättre under hela dagen så hon kommer säkert vara sämre i morgon bitti igen då hon stått inne hela natten och stelnat men jag tror det kommer läka ut av sig själv, får se till att hon håller sig rörlig i alla fall så mjukar hon nog upp sig. Man vet ju hur det är med människor så det måste ju vara lika på hästar, muskler är ju muskler oavsett på vilken varelse de sitter på.


Vill att min sötnos ska bli frisk så hon kommer igång och kan tävla nått i höst. det gick ju så bra för camilla och henne på slutet så nu vill jag att det ska fortsätta.
Min dröm är ju även att kunna ta ett till föl på henne men det får vi väl se hur det blir med, måste ju få godkänt från min sambo då vi har småbarn också som tar tid.

//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0