Ljudet av ditt hjärta:)

Nu så har jag bara 2 kapitel kvar i Ljudet av ditt hjärta (Tredje Twilight filmen), Den är så himla bra !!!!


Men ridningen idag då.. Red bara Lollo, Emie och Kitty fick vila.
Eftersom jag bara hade en häst att rida så tog jag och mockade och fixade hela stallet först sen tog jag Lollo.

Red dressyr som jag hade tänkt. Överlag så gick det jätte bra. Red med sporrar idag, då hon har blivit lite döv för skänkel. Så min tränare har sagt att jag ska sätta på mig sporrarna en gång så hon väcks till liv och sen nästa gång jag rider kan jag ta av dom igen. Funkar jätte bra, eftersom jag inte behvöver rida med dom annars.

Började med att jobba henne i skritten ordentligt. Tempoväxlingar och mycket halter. Vi har ju börjat träna på skänkelvikningar så det gjorde jag oxå, flyttar bara 3-4 steg sen så får hon gå på farmåt igen. Det funkar jätte bra och hon vill verkligen jobba. Red även lite på Kyras fyrkant för att få med ytterbogen ordentligt.
I traven så gjorde jag samma som i skritten, mycket tempoväxlingar och hon var verkligen framme för skänkel idag. Lyssnade både framåt och bakåt. Provade för första gånge och sitta lite ner i traven, inga protester eller något sånt, det gick faktiskt bättre än vad jag hade trott, fick med bogarna och hon gick fint och samlat hela tiden.
Galoppen var lite busig i början som vanligt. Ska försöka få bort det, men det blir nog mindre ju mer hon blir riden. Eftersom hon inte är så stark i galoppen så galopperade jag mest på rakt spår och nere vid varje kortsida gick jag in en varv på volten och sen ut i genom på raktspår.
När jag tycket hon kändes fin och mjuk så gav jag mig med arbetandet. men jag red igenom dressyr programmet som jag ska rida med Emie nästa helg och det gick jätte bra med henne. Hon lyssnade och gick fint och stadigt:D


Somsagt så är Lollo helt underbar!!!!

Finaste Lollo




//Camiiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0