Liten blandad nyhet...

Igår fick vi mail om min gamla häst Kitty. Och hon kommer troligen komma tillbaka till oss.
Känns lite jobbigt men det hade jag ändå räknat med. Men man hade ju hoppats på att det skulle funka.
Jag hoppas bara att hon inte är helt förstörd bara, men hon går iallafall lite bättre inom ridningen. Hanteringen och så har det ju aldrig varit någe problem med. Det är just hoppningen som har spökat.
Men nu kommer hon nog komma hem iallafall och så lägger vi ut henne på annons igen.


Så är det någon som är intresserad av ett Hollänks Halvblods sto 10år, väldigt het men om man lär känna henne så blir hon luganre och mer harmonsik. Hon har gått 110cm hoppning och debutant fälttävlan, men hon säljs inte som tävlingshäst. Men hon kan passa väldigt bra som dressyrhäst om man har tålamod och väntar ut henne, då hon har fint steg och har fått 8:or och 9:or på hennes rörelser när jag tävlat fälttävlan med henne. Hon har även väldigt fin hållänsk stam så man skulle nog få fina avkommer från henne. Helst ser vi att hon skulle få bli mamma, eftersom heta hästar kan ofta bli lite lugnare när dom väl blivit mamma.
Vi säljer henne inte på engång utan lämnar ut henne på foder först och främst och ser om det funkar.
Är ni intresserad så maila Mig [email protected] eller Therese [email protected].





En film av många på Kitty. Finns fler om man går in på Youtube och söker på Film1 Kitty, och om man byter 1:an mot 2,4,5,6,7 så kommer det upp fler olika filmer på henne.
Men dessa filmer är från innan hon åkte och då var hon inte i fullgång så dessa videor vissar ju inte hur hon är idag. Fler filmer kan fixas om det är så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0