Dagens stallgöra.. :P

Dirket efter jobbet gick jag till Stallet. Först skulle Therese och jag försöka få fina kort på Lollo och Emie på gräsmattan med rosetter från Riks, som vi ska skicka till hon som gör Anglotidningen. Vi fick väl några bra bilder men det var super svårt att få dom båda att titta framåt och uppåt samtidigt.. Men nåt kort blev det..

Efter det så red jag Lollo lite i gräspaddocken. Therese följde med och tog några bilder. Fick några fina bilder:)

Lollo var jätte duktig idag. Red mest bara runt just för att vi skulle ta lite kort. Men tränade på tempoväxlingar och halter i skritt och trav. Flyttade lite för skänkel, och red lite på Kyras fyrkant. Allt gick jätte bra. Hon var väldigt avslppand och fin hela tiden. Fast hon stått i nån vecka. I galoppen däremot så busa hon som en galning.. Bocka och slängde med huvudet och bakbenen flög.. Haha. men efter några varv med misslyckandes så sluta hon och fortsätta i lugn och fin galopp.. :D Nu ska vi verkligen komma igång.

 

Efter Lollo tog jag ut Emie på en tur. Red en runda runt gropen, och gick ner sen i gropen och jobbade igenom henne lite i båda varven. Hon var super pigg, men lyssnade ändå väldigt bra. Lite stutsig i galoppen men det släppte efter ett tag. Så gick hon fint och avslappnat i slutet. Märktes att hon hade vilat i någon dag efter vaccnineringen. Så imorgon ska hon få ett ordentligt dressyrpass i paddocken.

 

Ska även rida Kitty imorgon, hon får oxå ett pass i paddocken med massa skritt och trav arbete.

Nu ska jag slita mig från datan och titta på Twilight:) 

 

//Camiilla 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0