då var alla ridna..

Nu har jag kommit in från stallet och ätit. Sitter framför Tv:n och kollar idol just nu.

Hästarna var iallafall jätte duktiga.

Började rida Kitty, red en runda runt gropen och red även ner i gropen och klättrade upp och ner några gånger i backarna där. Idag provade jag rida på mitt pelhambett från pessoa med tungfelsplattan i mitten och så hade jag remontgrimma. Det gick rätt så bra.. Hon blev inte lika dragig i munnen med det här bettet. Men det är mycket kvar innan hon är optimal.. och i traven var hon nästan lugn idag, helt otoligt och hon skrittade upp och nerför backarna å det brukar hon inte göra, utan hon brukar sticka iväg i galopp direkt hon ser backen.. hehe:P
Så Kitty fick bara ++++ idag.

Så här ser bettet ut



Efter Kitty red jag Lollo och Therese hängde med på Emie. Vi red samma runda på dom som jag gjorde på Kitty. Och när vi var nere i gropen tog jag några språng på 3 hinder:) Hon var jätte duktig, hon har fått en mycket bättre språng kurva nu. Innan har det varit så att hon nästan stannar upp ovanför hindrena och tittar ner på hindret men nu så hoppar hon mer framåt och inte lika mycket ner med huvudet mellan benen! :D Så framåt går det.. När vi klättra var hon oxå jätte duktig, skritta på jätte snällt upp för backarna och sa inte så mycket.

Emie var oxå snäll, hon gick på som vanligt.


Imorgon vilar Lollo och Emie och Kitty ska ridas dressyr i paddocken. :D


//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0