Bus i hagen!

Lollo har stått inne två dagar nu men idag fick hon gå ut i en hage precis bakom stallet på morgonen då jag skulle mocka och fixa. I stora gräshagen en lite bit bort gick de andra två så hon borde hålla sig lugn tänkte jag, ick det heller. Hon galoppera, skutta över trädstammar och var allmänt vild. Jag som trodde hon skulle ta de lugnt när hon har ont i benet men inte då. Det var inge fel på henne tyckte hon. Jag insåg ganska snabbt att hon skulle vara lugnare om hon också fick gå ut med de andra i stora gräshagen så på den vägen vart det och gissa om alla hästar vart glada, ungefär som att släppa dem på betet igen. Det galopperades, stods på bakbenen, sparkades och busades för fulla muggar en liten stund sen lugnade de ner sig och började äta gräs så hon får nog gå ut med de andra om dagarna fast hon är skadad på ett av benen. Får väl se hur hon mår i morgon om inte annat.

I morgon kväll kommer camilla hem igen så då blir lite av ordningen återställd med allt i stallet och bloggandet.

//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0