Andra dagen hemma i kalla sverige....

Nu är det 2 dagar sen vi kom hem och det går så himla fort.. Känns fortfarande som det var igår som vi kom hem.. Har tittat igenom alla bilderna och laddat in dom på datan och fixat ihop våran lilla film, men nu måste jag bara sitta och fixa alla bilder (ca2500st) så dom ser bra ut.. Så det kommer ju ta ett tag:)

Men har kommer en bild som ebba och jag lyckades ta.... :)




Som vanligt har hästarna vilat idag och det ska dom ungefär en vecka till förutom Sjaket som vilar 1 månad till.
Imorgon kommer iallafall våran hovslagare ut och ska slå på sulor på Sjakets framben så hon inte ska gå direkt på strålen och avbelasta lite. Så läker hovbensinflammationen lite snabbare.
Det var bra på ett sätt tycker jag att vi fick reda på vad det var men det tar ju så lång tid och det finns inte dirket någon behandling för det heller. Det är bara att försöka få henne och inte belasta så mycket. Men om det hade varit en kotledsinflammation så hade man ju kunnat spruta mot det och så hade hon blivit frisk typ.. Men nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Det värsta att det är denna sommar som har gjort detta mot min älskling. För varmt och torka för länge blev bara massa hårda ridvägar och hagar. Försökte rida så mycket som möjligt ute på våran åker uppe i skogen som var jätte mjuk och fin men inte det. Det räckte med att dom gick i dom hårda hagarna som blev. :( Men men ska väl inte tjura för mycket. Hon kommer iallafall att bli frisk, men det kommer att ta lång tid och vi kommer inte kunna tävla förns i vår. Det är som att börja om på ruta ett! :S


Men nu ska jag springa ut och ta in hästarna, sen kommer jag in igen och ska skriva ett inlägg till:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0