Today..

Igår efter jag varit till Evelina med Lollo så bestämde jag och therese att Evelina skulle få rida Kitty och prova henne. Så idag åkte vi dit med henne.
Hon började från marken och jobbade med henne. Rätt så intreesant och titta på, man lär sig mycket nytt.
Sen hoppade hon upp på henne och kände igenom henne.

Evelina tyckte hon var trevlig men hon är hyper stressad och hennes huvud hinner med allt som hon vill göra och hon har blivit helt mentalt förstörd. inte så kul och höra men man visste nästan det. Hon är inte samma häst som jag lämnade bort. Så nu ska vi börja om från skratsch. Börja från marken och endast skritta henne och jobba henne till en låg och avslappnad form i skritt. När hon väl går bra i skritten så kan vi börja trava. och när hon går lika lugnt och avslappand kan jag börja små galoppera. Hon är alltså inte redo mentalt att galoppera.
Hon ska även få åka till Evelina en vecka. Så jag får lite hjälp i början.



När jag kom hem så red jag Emie för första gången sen hon blev halt. Red upp till kärret och jobbade henne på raktspår just bara så jag fick in känslan i hur jag skulle jobba med henne. Hon var lite motsträvig men blev bättre i ju längre jag red. När vi väl kom upp till Kärret så stog det 3 älgar där. En tjur, en ko och en kalv... lite läskigt men dom sprang in i skogen när jag kom travandes.

Sen skulle jag longera Sjaket men det gick inge bra, för hon tappade en sko igår i hagen så idag så var hon så öm så hon haltade när hon skulle trava och det hade blivit så himla mörk när jag gick ut med henne så jag ville inte gå på vägen. Så vi gick några varv på gården och sen så fick alla hästarna mat lite tidigare äv vanligt.


//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0