Tisdag:)

Idag så hade jag tänkt att longera Sjaket direkt efter jobbet. För två kompisar till mig skulle komma och rida med mig. Så jag hade tänkt att jag kunde hinna innan dom kom, så jag gick ut till hagen och skulle hämta henne. Men icke sa nicke, det gick inte alls. Hon bara sprang iväg och ville inte alls :( Hade med äpplen och godis men inget funka. Så någe longering blev det inte.

När Therese och Sofia kom stog stack vi ut en sväng i skogen. Therese red Emie, jag red Lollo och Sofia red Snowe. När vi red ut så var det fortfarande ljust men så fort vi kom in en bit i skogen så blev det mörkt jätte snabbt och sen så såg vi inte mycket och vi hade inga pannlampor med oss heller så vi fick rida i mörkret.
Alla hästarna var iallafall jätte duktiga.
Lollo tycker ju inte om och bli riden i mörkret för hon ser ju inte lika bra som de vuxna hästarna. Men idag så gick det rätt så bra, hon tvär nita bara 3 gånger för något som hon tyckte var läskigt.. :) Men när hon inte tvär nita så var hon mjuk och stadig. Det kändes iallafall bra inför Torsdag.


Imorgon ska Lollo få vila och Emie ska jag träna dressyr med för Evelina. Sen så ska Kitty få åka med till Evelina och vara där i en vecka. Sjaket ska även longeras.. :)


Snart så kanske Kitty åker iväg igen:) :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0