Resultat från tävlingen .. :)

Toulouce, den lilla underbara flickan!! Hon fick åka med just för att hon ska vänja sig med allt runtomkring. Funktionärer, andra hästar, stå i transporten och allt annat som kan komma upp när man är på tävling.. Och hon var så himla duktig. Titta inte alls på något, små hästarna tyckte hon var söta och ville springa efter dom, publiken som applådera och satt bredvid banan var inte heller någe problem. Så jag tror att hon kommer vara jätte duktig när vi kommer ut till våren:)
Men till resultat nu då.. Hon var framåt och fin på framhoppning och när vi väl gick in på banan fatta hon vad hon skulle göra. Vi gick runt och kolla på alla hinder och publiken sen körde vi. Allt gick jätte bra, hon höll en fin och stadig galopp banan igenom och tittade inte på något. Vi fick två avbrott, båda i svängar, ena gången fick jag upp galoppen innan hindret men ena gången så fick vi trav hoppa men när hon landade så landa hon i galopp.
Så vi kom runt på 0 fel och alla som hade följt med var jätte glada, men jag tror therese var gladast:)



Tantieme, På henen hoppade jag 70cm och 80cm. På framridningen så var hon jätte fin, lyssnade på allt jag sa och hon helt underbar. När jag väl hade fått gå in på framhoppning så var det 4 ryttare förre mig så jag började hoppa fram lite smått och när det var 2 ryttare kvar hoppade jag farm på de andra hindrena. Men dom ryttarna som var innan mig tog det ungefär 5 minuter för var, bara för den ena vägra typ på alla hinder och den andra blev rädd för hästen, men ridläraren försökte få henne att hoppa ett hinder iallafall men allt misslyckades så nr vi kom in på banan så var Emie lite uttråkad, så försökte väcka henne innan. Och så fick vi hoppa fram på 2 hinder inne på banan, så det gjorde jag. i början fick jag iallafall inte igång något flytt och det blev korsgalopp ch lite sånt. Men vi kom runt på 0fel.
Sen när skulle vi hoppa 80cm. Då travade jag bara runt litegrann innan jag skulle in på banan igen. Det var en ryttare imellan och en höjning men det tog typ 15 minuter innan jag fick gå in igen och då hade Emie tröttnat totalt. Skulle hoppa fram på ett av hindrena och då tvärnitta hon 2 gånger och jag höll på och flyga av, men tredje gången fick jag över henne och då hade hon blivit väldigt istadig. Men när vi började hoppa banan så gick det jätte bra, fick igång en bra galopp och hade ett bra flytt. Fram till 6, då la hon i en tvärnitt bara för emellan 5 och 6 så gjorde hon ett luftsprång och jag höll på att flygga av så då hamnade vi i obalans. Men vände om hoppade om det. Sen så kom hindret hon vägrade på när jag hoppade fram men det hoppade hon. istället så gjorde hon ett luftsprång i en hundbens sväng och då vägra hon så klart på sista hindret. men tog om det och det gick bra.
Sen så fick jag hoppa om dom 4:a sista hindrena så jag fick ett bra flytt och det gick jätte bra. Då gjorde hon inga luftsprång och var snäll..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0