Kom och tänka på en sak..

Till helgen nu så ska man ju ställa om klockan. Man stället tillbaka den en timme. Förut hade jag inte så stor koll på om man skulle ställa fram den eller tillbaka.
Men nu så har jag lärt mig två olika knep om hur man ska veta..

Det ena är att man alltid stället mot sommaren. På våren har man sommaren framför sig så då ställer man den framåt och på hösten har man sommaren bakom sig och då stället man den bakåt..

Sen det andra knepet är att man stället fram utemöblerna på våren - alltså framåt
och på hösten tar man in möblerna igen - alltså bakåt


Jag tycker jätte mycket om vinter och det har jag alltid gjort, troligtvis mest för att jag fyller år på vintern.. Och mycket snö ska det vara!! Men det tråkiga är ju att det blir mycket mörkare:(
Nu när klockan var 6 så tyckte jag det var jätte mörkt och efter helgen så kommer klockan vara 5 då..

Men man får väl stå ut i 2 månader för efter jul vänder det ju igen och blir lite ljusare för varje dag.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0