Kitty i ridhuset:)

När jag var klar med Lollo så gjorde jag iordning Kitty och Sjaket.
Åkte bort till ridhuset och hoppade Kitty lite. Det gick jätte bra.

Började med att jobba igenom henne så gott det går i skritt och trav, hon var riktigt fin och lyssnade.
I galoppen gick det som det gick, men hon var ändå lite kontrollerbar. Började trava i en åtta över en bom som låg på sockerblock. Efter det så fanns det några olika serier i ridhuset uppställda och det passade Kitty jätte bra.

 

Den röda serien är 4:a stuts och sedan 4 galopp språng till en oxer.Den red jag på några gånger. I stutsen så gick hon på väldigt mycket men fick lov att bromsa sig annars hade det aldrig gått. Hon rusade inte iväg efter hindret heller och fick in 4:a galoppsprång innan oxern som det skulle vara.

Den Görna serien var bom på sockerblock, 3 galoppsprång, räcke på 80cm, 3 galoppsprång, bom på sockerblock. 
Den här övning satt jag mest och tränade på. Just det att hon skulle bara ta en lugn galoppsteg över bommen och sen inte rusa iväg över hindret utan vänta på mig. Efter lite träning så gick det bättre. Hon blev lite starkt nån gång men inte alls som det var förut.


Den Blåa serien hoppade jag aldrig men det var 2 oxrar med 4-6 galoppsprång emmeln. Beroeende på hur man red hästen.


Det känns ju bra att hon blir finare och finare för varje gång jag rider henne.
Jag hoppas verkligen der går bra på Söndag. Har inte så stora förväntningar men man kan ju alltid hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0