Dagens ridpass

Idag så kom min kompis Therese ut och red en av hästarna och jag hade ju bara 2 hästar idag så de var rätt så skönt att bara ha en häst...

Sen så har vi ju börjat med Kittys "nya liv".. Endast skritt.
Så det blev en skritt runda på ungefär 30 minuter. Det var väldigt skönt.

Började med att jobba Kitty från marken så hon skulle släppa och slappna av. Det gick rätt så bra..
Försöker göra som Evelina visade men det är ju inte alltid så enkelt som det är för Evelina.
Som tur så skötte hon sig rätt så bra men blev lite pigg i slutet.. Skulle så gärna vilja hitta ett bett som hon trivs med men hittar inget som hon funkar på. Några tips??

Just nu rider vi på ett Tredelat bett med kopparrulle i mitten och D-ringar


Det funkar rätt så bra i skritt och trav men i galoppen är det helt uteslutet. Men ibland blir hon så jävla stark så det knappt går att ta tillbaka med henne med det här bettet.
Det känns så dumt och rida med pelhambettet för då drar hon bara ner huvudet och jobbar inte med rygg och rumpa, hon fuskar mycket med det. Men med det får man stopp på henne...
Jobbigt läge det här.. Men hon ska få åka till Evelina iallafall under en eller två veckor så ska hon hjälpa mig med början, det är alltid den som är svårast.



Nu ska jag beske mig ner till stallet och ge hästarna kvällsmat.


//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0