Dagens ridpass..

Idag så åkte jag till Ridhuset med både Emie och Lollo. Therese följde med så jag tog med båda på en gång så slipepr jag åka fram och tillbaka.

Igår så bestämde jag och Therese att jag skulle vara med på Emie i dressyr-KM på Lördag. Så jag tränade på programmet med henne. När vi kom till ridhuset så idag så hade dom lektion när vi kom dit, lite surt eftersom det står på tavlan att dom inte har träning ojmäna veckor på måndagar så därför åkte vi dit direkt efter jobbet men när vi kommer dit så hade dom lektion iallafall men dom hade glömt att skriva upp det.. :( men jag fick rida iallafall, men det var svårt att rida ordentligt.. Kunde mest rida runt på små volter och jobba igenom henne, så lite tråkigt var det men när jag hade ridit fram så var iallafall dom klara så då red jag igenom programmet och det gick rätt så bra för att vara första gånge.. :)  Så vi får väl se hur det går på Lördag, är mest med för att göra något roligt med Emie.. (inte för att jag tycker dressyr är så roligt, men just det att hon ska få åka på tävling)

Lollo red jag efter jag var klar med Emie. Som vanligt så var det bara att försöka hitta en stadigt tempo och en fin form. Och efter vilan som hon hade förra veckan så har hon blivit jätte fin. Bara jag sitter och håller om med skänklarna och är stadig i handen så går hon som en klocka, nästan lite förenkelt för att vara en 3-åring. Inget bus heller efter vilan utan hon bar rullar på som inget har hänt.. :) Red igenom programmet på henne oxå, men red lätt istället för att sitta ner. Och det gick bra, behövde bara tänka på att jag behövde svänga lite tidigare med henne än med Emie så gick det jätte bra. Får se om jag ska åka med och bara rida igenom programmet på lördag med henne oxå.. Therese tyckte det så hon har frågat hon som håller i det. Så vi får se hur det blir.. 


Våran lilla flicka är bäst!! 

 

//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0