Då var helgen redan slut.. :(

Helgerna går så himla fort. Har ju inte hunnit med något känns det som.

Först så blev det ingen tävling igår för när vi tog in Emie från hagen i Fredags så var hon halt. Lite små surt :( Hade tränat så himla mycket för den tävlingen så man blev ju inte så glad när hästen nästan kommer in på 3 ben. Så det var bara att linda benen med backontrack paddarnaNu Idag hade det iallafall blivit bättre hon markerade bytte lite i traven, men för säkerhet så får hon vila någon dag till.

Jag var ju så duktig oxå och försov mig till halv 10 igår , men mamma hade varit snäll och gått ner och fodrat så det var bara att slänga ut hästarna. När jag var klar i stallet så åkte mamma och jag in till stan och efter det så åkte jag till min kompis Therese och fikade med alla tjejkompisar. Efter det så hämtade jag Ebba, vi tog in hästarna sen så tittade vi på film, efter det så var Lördagen slut.


Idag så skulle en person komma och provrida Kitty men så blev det inte. Hennes pappa fick förhinder och kunde inte skjutsa henne så dom ska komma nästa helg istället. Kändes lite tråkigt och det tyckte hon oxå. Men nu har jag en vecka till på mig och försöka få lite ordning på henne..


Idag så fick iallafall 4 hästar ut och röra på sig.
Kitty och Snowe fick ut på en skritt och trav tur.
Lollo fick ett pass i paddocken, gick rätt så bra. Red som Evelina sa att jag skulle rida och det gick bra. Tjafsar hon tjafsar jag, är hon lugnt så är jag lugn och slappnar av. Så det ska vi träna vidare på.
Efter vi hade fixat klart hästarna så åkte vi till stan och åt Spicy hot och sen till Hööks och köpte en ny sadelgjord till Lollo. Sen åkte vi till spiltan oxå och då köpte jag ett Kingslands pannband:)




//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0