Äntligen Helg..

Då var det Fredag och två sköna dagar har jag framför mig.

Kan ju börja med gårdagen. Var med Emie och tränade för Evelina Johanisson i Skultuna. Hon har haft Lollo hos sig innan 3-årstestet där hon vissade henne till Dubbeldiplom och till Riks hade hon henne oxå och vissade henne där. Så jag har besätmt att jag ska börja rida för henne med alla hästarna. Så igår tränade vi för första gången. 
Och det gick så himla bra!! Eftersom det var första gången så red jag bara runt på en volt, med små volter, tempoväxlingar och allmänt arbete. Det jag skulle tänka på var att rätta upp mig när jag rider dressyr, är lite svårt i Emie hoppsadel, men jag försöker. Och sen så skulle jag tänka på mina händer, jag har en tendens till att få lite förlånga tyglar så det blir att jag rider med dom "bakom" mig, så jag skulle korta upp dom väldigt mycket. Sen så jobbade vi mest med att jag måste få med ytterbogarna och att hon skulle börja arbeta med baken. Hon tyckte det var super jobbigt men det var väldigt nyttigt. Hon var iallafall super fin och jag längtar tills nästa gång. 

Eftersom jag var iväg och tränade så hann jag inte med någon av det andra hästarna så dom fick vila för vi skulle åka ner till stan då dom hade öpper till 9 och mellan 7 och 9 så hade alla butiker 21% rabatt på hela butiken så vi skulle åka ner och fixa lite saker som vi behövde köpa. 


Men idag så red jag alla 3 hästar som är friska. Hade inte så mycket ork i kroppen idag så alla fick varsin runda i skogen. Lollo red jag till slutet av gropen och sen ner och gick i några backar. Hon var duktig. Lyssnade på mina hjälper jätte bra och hon busade inget idag så det var mycket bra. tränade även på min sits på henne och mina händer. Att jag måste ha så korta tyglar så jag inte hamnar med händerna "bakom" mig. Det gick riktigt bra, vet inte men jag har väldigt enkelt att lära om mig saker.

Emie fick en runda upp till Kärret och sen så galopperade vi lite på en av åkrarna pappa äger och det tyckte hon var super roligt. Satck iväg och jag fick nästan inte stopp på henne. :S Jag jobbade henne inget idag, hon skulle bara få komma ut så hon fick springa av sig lite av mjölksyran hon fick igår.



Kitty red jag sist av dom hon fick samma runda som lollo fast jag red inte ner i gropen för det var så himla mörkt när jag red henne så jag såg inte så mycket. Hon jobbade iallafall på rätt så bra. Lugnt och fint i skirtten och traven och rätt så bra i galoppen, men fortfarande helt galen när vi ska galoppera. Men en förbättring har det blivit iallafall.


Imorgon ska jag träna alla 3 i paddocken, ska sätta upp 6,5m övningen för Emie och Kitty, men istället för bara ett hinder som uthopp så sätter jag upp 3 stuts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0